Song of the Week : Lukas Graham - 7 Years


Song of the week! Setelah di postingan sebelumnya kau ada menyinggung tentang ini, maka aku segera mencari lagu yang paling banyak aku dengarkan minggu ini. Dan aku mendapatkan lagu ini! Lagu yang memang sekarang sedang naik daun banget. Bahkan salah satu band Jepang favoritku, Aqua Timez, ikut mempostingkan klip dari lagu ini di halaman Facebook resmi mereka.

Mereka adalah Lukas Graham, sebuah band asal Denmark yang diberi nama berdasarkan nama vokalis mereka. Lagu mereka yang sekarang sedang ng-hits bnaget itu judulnya "7 Years". Lagunya bercerita tentang perjalanan hidup seorang musisi dari saat berumur 7 tahun sampai masa senja. Lagunya benar-benar dalam, tulus dan jujur banget. Aku rasa itu yang membuat lagu ini berbeda dan benar-benar orisinil. Liriknya yang penuh rima cantik pun membuat lagu ini enak banget untuk didengarkan. Bahkan saat mencoba menyanyikannya rasanya lidah jadi terpelilit gimanaaa gitu, apa lagi kalau orang Indonesia deh yang nyanyiin.

Untuk kalian yang belum pernah mendengarkan lagunya, bisa deh coba dengan di video klip mereka di bawah ini. Check it out!




---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Once I was seven years old, my mama told me,
"Go make yourself some friends or you'll be lonely."
Once I was seven years old

It was a big big world, but we thought we were bigger
Pushing each other to the limits, we were learning quicker
By eleven smoking herb and drinking burning liquor
Never rich so we were out to make that steady figure

Once I was eleven years old, my daddy told me,
"Go get yourself a wife or you'll be lonely."
Once I was eleven years old

I always had that dream, like my daddy before me
So I started writing songs, I started writing stories
Something about that glory just always seemed to bore me
'Cause only those I really love will ever really know me

Once I was twenty years old, my story got told
Before the morning sun, when life was lonely
Once I was twenty years old

(Lukas Graham!)

I only see my goals, I don't believe in failure
'Cause I know the smallest voices, they can make it major
I got my boys with me, at least those in favor
And if we don't meet before I leave, I hope I'll see you later

Once I was twenty years old, my story got told
I was writing about everything I saw before me
Once I was twenty years old

Soon we'll be thirty years old, our songs have been sold
We've traveled around the world and we're still roaming
Soon we'll be thirty years old

I'm still learning about life
My woman brought children for me
So I can sing them all my songs
And I can tell them stories
Most of my boys are with me
Some are still out seeking glory
And some I had to leave behind
My brother, I'm still sorry

Soon I'll be sixty years old, my daddy got sixty-one
Remember life, and then your life becomes a better one
I made a man so happy when I wrote a letter once
I hope my children come and visit once or twice a month

Soon I'll be sixty years old, will I think the world is cold
Or will I have a lot of children who can warm me?
Soon I'll be sixty years old

Soon I'll be sixty years old, will I think the world is cold
Or will I have a lot of children who can warm me?
Soon I'll be sixty years old

Once I was seven years old, my mama told me,
"Go make yourself some friends or you'll be lonely."
Once I was seven years old

Once I was seven years old 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Setiap mendengarkan lagu ini rasanya aku jadi berhayal gitu tentang kehidupan dari sang penyanyi nih. Terdapat pesan-pesan hidup yang ngena banget untuk beberapa fase hidupnya. Yah, lagu ini selain bagus secara musik, juga bagus secara lirik. Jadi tidak heran sih kalau lagunya sampai top banget.

Kalau kalian yang sedang belajar untuk memperbaiki grammar dalam berbahasa Inggris, lebih baik hapalin lagu ini deh. hehe Aku sendiri mencoba menghapal lagu ini agar lidahku terbiasa Inggris gituuu. HAHA

Sekian dulu yaa.. Sampai jumpa lagi!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar